Tuesday, June 9, 2009

Itu Rumah Kami

Tuesday, June 9, 2009
Alhamdulillah..setelah menunggu hampir 1 tahun, akhirnya hari nie dapat juga kunci rumah. Ini lah hadiah anniversary paling besar untuk aku dan Encik MSH. Walaupun orang yang sebaya dengan kami telah lama berumah yang tidak bertangga..tetapi aku tetap bersyukur, rumah yang diidam2 kan berada didepan mata.


Kecik eik..gambo??..

Mungkin dah tersurat rezeki aku dan Encik MSH untuk memiliki rumah ini. Asal nyer, rumah yang ada balkoni nie (type A) memang jadi pilihan pertama kami. Tetapi, bila memikirkan kos pembayaran bulanan, maka memang terpaksa lah melupakan hasrat murni itu. Jadi, aku dan Encik MSH merancang untuk membeli rumah type B (tanpa balkoni). Hendak dijadikan cerita, sampai saja di PASDEC, rumah type B tersebut dah sold out. Yang ada hanyalah type A (ada balkoni). Itu pun tinggal satu unit jer lagi. Tanpa memikir panjang..terus setuju jer lah. Heheheh..memang rezeki lah.

Mak selalu bising bila Kak Long dan Kak Ngah aku beli rumah dua tingkat..Alamak mak..maaf lah yer..anak mu ini pun rumah nyer dua tingkat. Bukan nyer apa, bila wat kenduri kendara boleh lah letak separuh sedara mara ke tingkat atas.

Mungkin selepas merosakkan mencantikkan rumah ini selepas raya baru lah boleh masuk. Lagi cepat lagi bagus..mana leh tahan, rumah dah ada tapi tak leh nak duduk. Maka, selepas ini aku dan Encik MSH akan menjadi warga Bandar Damansara. Ulang suara..Bandar Damansara Kuantan bukan nyer Damansara di KL nun.

Sekali lagi, syukur yang tidak terhingga kepadaNYA..

5 comments:

Ida Raja Idris said...

omei, saje je ko bubuh gambo kecik yek?!:-)

jr said...

tahniahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....moge dimurahkn rezki lg...xsaba ak nk g raye mah br ko...dh 23 thn ak raye umah lame ko..hahahah

AKU yang bernama kawan... said...

wah... bleh jmpt dtg umah pasni...hehe

HaDjaR said...

tAhNiAh La Geng...

o.m.e.i said...

ida: Betul lah cakap ko..bila dapat kunci jer terasa happy yang teramat.

j: muahhaaa..23 tahun tuh!!nanti bila aku visit umah opismate aku otomatik aku visit ko gak.

Kawanku: Turun Kuantan transit dolu umah aku.

Hadjar: Tenkiu beb..

Post a Comment