Monday, June 15, 2009

Mari Main Air..

Monday, June 15, 2009
Baru-baru ini, aku sekeluarga (Kak Long, Kak Ngah and Kak Chik sefamily) telah berkonvoi beramai-ramai ker Bukit Gambang Resort City. Hendak dijadikan cerita berkonvoi lah kami sebanyak empat kereta. Setiba nyer di sana, aku dah nampak dah berderetan kereta berhenti di pintu masuk. Rupa-rupanya taman tema tersebut ditutup dan dibuka kembali pada bulan 8 disebabkan main cable meletup. Main cable meletup??..ni apa kes nie?..Dah lah kitorang dah bawak bekalan makanan, ditambah plak dengan bayar tol dari Kuantan-Gambang sebanyak RM2.90. Tak der plak derang war-warkan dalam suratkhabar..

Oleh kerana mood untuk bercuti tue dah tebal dalam diri, maka alternatif lain adalah ke Kuala Kenau, Sempurna Resort ataupun De Rhu. Bila cakap jer De Rhu..kakak2 aku semua nyer mencebik..yelah, De Rhu ngan umah derang x sampai 5 minit. Baik berkelah kat umah jer..

Oleh kerana jarak dari Gambang ke Sempurna Resort tidak berapa jauh. Maka, kami bersepakat untuk ke sana. Tempat yang sangat menarik (bagi yang ada anak lah). Walaupun kecil, tetapi kolam untuk budak2 main air agak besar juga lah. Sampai muka abis rentung lah. Bayangkan sonok nyer anak buah aku main air dari kul 12 tu sampai lah kul 4 petang. Itu pun, sib baik pihak pengurusan menghalau menghentikan operasi kerana kilat dan guruh. Kalau tak, mau nyer sampai petang dok berendam..


Tangan ini Pak Itam punya..


Lihat lah betapa rentung nyer derang..


Cam main ujan jer..


Sampai pejam2 lah mata si Nabil tue..

1 comments:

Ida Raja Idris said...

eh??cable meletup??aku baru plan nak pegi. ceh!

Post a Comment