Tuesday, May 26, 2009

Suatu Malam yang Hening..

Tuesday, May 26, 2009
Pada suatu malam yang hening. Tepat jam 12.15 tengah malam. Encik MSH telah membuka pintu umah dan tingkap berikutan cuaca yang tidak begitu dingin dengan beranggapan bahawa angin diluar akan menyejukkan persekitaran dalam umah..

Ketika tu, aku sedang asyik (amelina) leka bermain GameHouse > Blood Ties, manakala Encik MSH tengah kusyuk melayan football manager pada PS2 nyer. Tetiba, muncul lah dialog ini..

Encik MSH: Yang..ada bau something x?
Aku: Bau aper?
Encik MSH: Bau wangi lah..wangi tul bau nie..
Aku: Ha'ah..wangi lah..sedap nyer bau..

Tetiba..Aku dan Encik MSH saling berpandangan..Ini berikutan pada pukul 9 malam tadi ada jenazah yang baru dikebumikan dan umah mak aku pulang selang 2 buah dari tanah perkuburan. dengan gaya macho ala-ala hero citer Matrix, Encik MSH tangkas menutup pintu dan tingkap. Kami berdua terdiam selama 3 minit. Bulu roma meremang tak usah nak dicerita lah..

Aku pun dengan aksi ala-ala heroin citer Jangan Pandang Depan Jangan Pandang Belakang terus maju menuju ke dapur untuk mengambil air Yassin. Kebetulan ayah aku sedang menonton TV di dapur. Maka tercetuslah dialog ini.

Aku: Ayah..ada bau aper2 x? (dialog yang sama dengan Encik MSH)
Ayah: Bau aper?..
Aku: Bau benda yang wangi..
Ayah: Bau ni ke? (Lantas ayah aku menghulurkan minyak urut nyer)
Aku: Ha'ah..bau ni lah..
Ayah: Kenapa?
Aku: Tak der per2..(tersenyum kerang busuk rasa nyer..)

Aku aper lagi..dok bercerita lah dengan Encik MSH yang still duduk menghadap PS2 dia..Ketawa x usah nak dicerita lah..terbahak-bahak kitorang..pedahal, kalau bapak aku tak bitau itu bau minyak urut..masing-masing dok kecut perut..

Nota Kaki: Sekarang ni ada lagi ke menda2 mistik ni?

0 comments:

Post a Comment