Sunday, May 31, 2009

Gigitan Cinta Atau Sakit Kulit??

Sunday, May 31, 2009
Pada ari sabtu yang lalu, Pak Ngah aku datang berjalan-jalan ke umah. So, kami decide untuk makan-makan di Batu Putih Batu Hitam. Ramai juga ahli rombongan ketika itu, temasuklah Kak Long dan Kak Ngah aku yang dah standby tunggu di sana.

Sedang enak menikmati makan tengahari yang ala-ala aku masak lagi sedap, datang lah sepasang suami isteri atau sepasang kekasih yang masuk ke gerai tersebut. Seramai-ramai umat di gerai tue semua pandang pada couple tersebut. Pelik juga..apa yang dipandang..aku tengok elok jer derang pakai baju. Bila Kak Long aku berbisik pada aku, baru lah aku perasan ada something di leher kedua2 pasangan tersebut. Maka tercetuslah dialog yang kelakar di bawah;

Mak: Cuba Along tengok orang tue..sakit kulit pun selamba jer makan kat gerai. (sambil me'refer' kepada anak buah aku yang malu sebab ada jerawat tumbuh kat muka)

Along: Ha'ah lah..sakit kulit kat leher pulak tue..

Aku: Mak..tue bukan sakit kulit lah..tue gigitan cinta (Jawab aku yang me'refer' kepada kedua2 pasangan yang mempunyai gigitan disepanjang leher dari kanan ke kiri)

Jawapan aku tersebut telah diikuti dengan ketawa terbahak2 ahli rombongan yang lain..Membuat kan mak aku lagi compius..

Kesimpulannya..Samada ada gigitan cinta di leher mahupun sakit kulit..kenalah cover "baik punya..."

2 comments:

ida_zy said...

salam omei

ini ida ni
sama2 skim sangkutan n jd r.a. kat kuktem hehe
ingat lg dok?

Ida Raja Idris said...

hehe..omei ko patut snap pic 'sakit kulit' ituh. nak jugak aku tgk..hahaha

Post a Comment