Sunday, March 8, 2009

Disember Punya Cerita

Sunday, March 8, 2009
Bulan Disember yang penuh dengan kisah suka dan kisah duka..kalau diberi penimbang, maka kisah duka akan mengambil ranking yang tertinggi sekali..uhukk..uhuk...

Minggu Pertama
Berita yang dinanti2..hubby aku dapat tukar ke Semenanjung dan yang paling besh nyer bila dapat Kuantan. So, makna nyer telah berakhir lah episod penantian kitorang selama 1 1/2 tahun.

Bila dah balik tue..heheheh..panjang le langkah nyer. Aku berkonvoi keTanjung Karang sebagai wakil utk merisik membe hubby aku, Nash. First time ke Tanjung Karang, aku dah jatuh cinta dengan environment kat sini. Tetiba mengingatkan aku suasana yang peaceful kat Kedah.

Minggu Kedua
Rumah aku diserang oleh segerombolan askar2 yang tengah bercuti sekolah..Perghh!!..memang pack tul umah aku. 2 + 4 + 2 = 8 orang. Bulan nie nyer bil letrik confirm mencecah ratusan..heheheh..
bodben 24 hours + PS2 24 hours..memang mantap. Sempena derang ada nie..abang ipar aku membeli si kancil untuk santapan derang.

Minggu Ketiga
Agenda yang paling biasa di department kitorang iaitu acara makan2. Sempena untuk meraikan kengkawan yang akan meninggalkan kitorang. Perlukah aku mention disini...hehehhe..semua dah tau kot.

Minggu yang penuh dengan dugaan..kete aku kena sondol dengan orang belakang..huhuhu...
aku x bersalah..ni semua gara2 kete depan aku..Dah ler ada "P" (Pemandu Paling Pangang). Nak masuk simpang x nak bagi signal..alih2 brek dan masuk simpang. Walaupun aku berada di jarak selamat, adalah agak mustahil untuk aku mengelak dan membrek pada kelajuan 75 km/j. Dengan instinct yang agak payau aku terdengar emergency brek dari belakang dan hentam kete aku.. Alhamdulillah aku x der ape2 walaupun cukup sayu tengok kete aku..tapi x sesayu mamat yang langgar aku. gila nak nangis muka. sebab kete dia lebih teruk dari aku. Untuk kali kedua nyer aku anto kete kt macha.




Minggu Keempat

Another dugaan aku..tak sampai 3 hari kuar bengkel..kete aku kena lagi..huhuhuhu...kali ni hubby aku yang bawak..aku x terkata apa..nie mmg macha pun x leh tolong. kos mahal..better claim insurance. so, anto lah kat Swee Lee. Pendek kata, 3 minggu lah kete aku baru siap dan makna kata aku keje 7.30 - 5.30 lah pas ni..

1 comments:

azidi bin haji a rahman said...

waahhhh...jadi belacan keta koo....
depan belakang kene hempettt!!!!...
huhhhu ..
sabar yer ..
tunggu mers aku kuar ..
aku bwk ko + husband jenjalann..

Post a Comment